Klanten die niet betalen, wat te doen?
U heeft werk of producten aan een klant geleverd. Helemaal prima natuurlijk. Vervolgens wordt de factuur opgemaakt, en nadat de betalingstermijn verstreken is blijkt het geld nog niet op uw rekening te zijn bijgeschreven. U stuurt meerdere herinneringen, maar helaas geen respons. Wat zou er aan de hand zijn? Is er iets mis met de geleverde diensten of producten?
Vaak zal het probleem eerder bij uw klant liggen. Deze heeft bijvoorbeeld geen geld om de rekening te betalen. Voor u als ondernemer is het helemaal geen goed idee om met dit soort zaken bezig te zijn. U kunt uw tijd beter steken in het groeien van uw onderneming.
U kunt dit veel beter over laten aan bedrijven die zich hierin specialiseren. Zo is er bijvoorbeeld een incassobureau Amsterdam dat u hierbij absoluut helpen kan. Ze hebben de kennis van de lokale markt, en weten precies hoe ze een rekening betaald kunnen krijgen. Het mooie is dat de incassokosten vaak voor uw klant zijn. U betaald slechts een heel klein bedrag. Zo heeft u geen omkijken naar uw openstaande facturen en kunt bezig blijven met het groeien van uw bedrijf.
Bij het uitzoeken van het juiste incassobureau is het belangrijk om te vragen om referenties. Ook is het belangrijk om te weten of ze ook ervaring hebben met B2C (als u dat nodig heeft). Ook in Amsterdam heeft u voldoende keuze op het gebied van een goed incassobureau.
Zoekt u meer naar een specialist in de hofstad? Dan is incassobureau DEN Haag wellicht beter voor u geschikt.